Parlem de la dislèxia com a transtorn de l’aprenentatge

Els trastorns de l’aprenentatge (TA), en molts casos, són l’origen del fracàs escolar dels nostres fills. Aquests trastorns solen ser de base neurobiològica, sovint de component genètic, que provoquen que un infant amb un nivell d’intel·ligència normal no pugui assolir o avançar en els aprenentatges. En aquesta ocasió parlarem de la dislèxia (trastorn de la lectoescriptura), que afecta aproximadament entre un 8-10% dels alumnes. La lectura, en la nostra societat, és un recurs que tenim disponible, però que al igual que un instrument musical s’ha d’afinar.

L ’any 2013 es va publicar “La dislèxia. Guia per a la detecció i actuació en l’àmbit educatiu” per tal d’ajudar els mestres en la detecció, ja que solen ser ells els que donen la veu d’alarma, però encara ens preocupa als professionals que molts dels alumnes que pateixen dislèxia no tinguin cap diagnòstic i acabin abandonant els estudis. Els mestres haurien de saber quin és el principal mètode a seguir, les activitats que s’han de plantejar i què fer per ajudar aquells alumnes que no avancin en la lectura.

L’ideal seria que a partir de la detecció precoç de la dislèxia es fomenti una intervenció

dislexia

professional coordinada entre el centre educatiu, la família i el nen. La psicoeducació seria el primer abordatge que es realitzaria oferint informació als pares sobre què és, com evoluciona i com es tracta aquest trastorn disminuint així l’angoixa. Seguidament es treballaria en la reeducació, s’ha de basar en funcions lingüístiques, treballant la lectoescriptura (consciència fonològica, velocitat lectora, expressió escrita, ortografia, associació grafema-fonema…..) La dislèxia no és una malaltia que es curi, però amb una bona reeducació i metodologia adequada els avenços que es poden aconseguir són molt importants per al futur de qualsevol alumne que la pateixi.

MONTSE MARTÍ I MUÑOZ.                                            

Presidenta de l’APPA

LLICENCIADA EN PSICOLOGIA

MASTER DIFICULTATS DE L’APRENENTATGE I TRASTORN DEL LLENGUATGE

PSICÒLOGA GENERAL SANITÀRIA                                

0 Responses to “Parlem de la dislèxia com a transtorn de l’aprenentatge”



  1. Feu un comentari

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s




Març 2018
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

%d bloggers like this: